Iedereen kijkt anders naar jouw website. De ene bezoeker beslist op basis van emotie en de ander op basis van feiten. Daarnaast heb je een verschil in snelle en langzame beslissers.
Als je de website inricht met behulp van MBTI typeringen bedien je elk persoonlijkheids type en vergroot je je kans op een conversie.
In het kort komt het er op neer dat het MBTI-model mensen indeelt in zestien verschillende persoonlijkheidstypen. Deze 16 typen kunnen we vervolgens in vier verschillende profielen onderverdelen:
1. Competitief: snelle rationele beslissers op basis van feiten
2. Spontaan: snelle beslissers op basis van emotie
3. Methodisch: langzame en rationele beslissers op basis van feiten
4. Humanistisch: langzame beslissers en emotioneel
Elke persoonlijkheid heeft zijn eigen kenmerken, behoeftes en kenmerken. Door een landingspage of je homepage zo in te delen dat je alle 4 de MBTI profielen aanspreekt maak je de kans op conversie groter.
Foto
Alinea met uitgebreide beschrijving
Reviews
Feiten
Certificeringen en bewijzen
Door gebruik te maken van de voorkeuren per type bezoeker kun je een pagina optimaliseren of per type verschillende landingspagina's maken. Als je je design gaat vormgeven is het belangrijk om te weten welke wensen en doelen ze hebben bij jouw producten of dienstverlening. Welke vragen kun je al beantwoorden en tegen welke problemen loopt jouw klant aan?
Met onderstaand spiekbriefje kun je nu zelf aan de slag. Wil je een keer sparren of hulp bij het maken van de ideale landingspage neem dan contact met ons op.